maandag 27 februari 2012

Kamperen, varen en nog veel meer..... (05-06-2011)

Hoi Allemaal......

Jeetje wat vliegt de tijd zeg……Het is al weer mijn beurt om een stukkie te schrijven!
We hebben weer heel veel meegemaakt de afgelopen tijd, dus zet je maar schrap…….

Als het een dag flink regent moeten we in de voortent spelen, nou dat vinden we helemaal geen straf hoor. We pikken dan lekker Demi’s mand in en gaan daar samen in liggen rollebollen……



Van dat rollebollen worden we altijd erg moe, en dus vallen we heerlijk met z’n drieën onder de tafel in de caravan in slaap.                                                                                            



Om 22.00 uur is het bedtijd voor mij en ga ik lekker in mijn nieuwe bench slapen.

Rhana vond die nieuwe bench zo chique dat paps en mams er voor haar ook 1 hebben besteld…..Zeggen ze ook nog dat ik haar in alles na doe…….pffff!

Mams heeft bij de Action zo’n werpstok voor tennisballen gekocht. Wat een super ding is dat zeg!
Rhana racet als een gek achter die bal aan, en ik probeer haar dan te pakken door in haar staartje te happen……Da’s een heel leuk spelletje hoor! Ik moet toch iets proberen, want van die tennisballen moet ik echt afblijven ,die zijn van Rhaantje……….allemaal!Toch pik ik er heel af en toe ééntje.....









Als we dan tijdens het spelen goed luisteren en bij paps komen als hij ons roept krijgen we een snoepje….Maar wel zachte snoepjes,want anders kan Demi ze niet kauwen……


Af en toe krijgen we zo’n lekker gedroogd kippenpootje,dat is echt heerlijk!
De meesten van jullie vinden het vies, maar voor ons is het echt een traktatie…..
Demi loopt er wel een uur mee rond, en als wij dan niet kijken (denkt ze) verstopt ze hem onder de caravan. Natuurlijk hebben we dat wel door, dus dan hebben wij de volgende dag ook nog wat lekkers!                                 


                                         

Zoals jullie weten zijn wij profs in het poseren, vandaar dat ik weer een aantal foto’s plaats die ons mams heeft gemaakt. We vinden het erg leuk als ze op haar buik door het gras kruipt om ons op de kiek te zetten.Natuurlijk duiken we dan bovenop haar en gaan eerst haar en de camera aflebberen,echt blij wordt ze niet van zo’n natte camera,maar voor wat hoort wat…….toch???

Ik ben geslaagd voor mijn EG-cursus, en omdat ik mijn diploma gehaald heb kreeg ik een heel mooi cadeautje…. Het is een latex biggetje met echt biggen geluid, ik word helemaal gek van dat beest! Vandaar dat mams hem na een tijdje afpakt……..flauw hè?

Ook hebben we laatst een nieuwe pieper gekregen, het is een koptelefoon met piep geluid in de    oordoppen. En omdat Rhana de rustigste is van ons 2 mocht zei er mee poseren, leuke foto toch?
 

Af en toe ben ik een beetje erg stout……..Als Rhana dan niet met mij wil spelen ga ik lekker m’n eigen gangetje. Zo vergeten de baasjes hun slippers nogal eens weg te zetten, en dat vind ik natuurlijk super. Mijn 3e paar is een feit, kijk maar eens hoe mooi ze zijn geworden. Nu denkt iedereen dat het aan de kleur ligt omdat het toevallig iedere keer donkerblauwe zijn. Al koopt ze ook knal rode………..slopen zal ik ze!

Ons mams heeft er weer een nieuwe hobby bij……..Het fotograferen van andere cairn pups en cairns……..Hebben wij eventjes rust en als ze thuiskomt ruikt ze heerlijk naar hondjes die wij nog niet kennen. We hebben het dan vreselijk druk met het besnuffelen van haar kleren etc. Af en toe mogen wij ook een keer mee, zoals laatst naar Xabi……..Man was dat even top! Gezellig op visite bij mijn papa en mama……..Mama vond mij niet zo leuk en gromde, maar papa en Milly raceten gezellig met ons door de tuin. Af en toe kreeg ik er ff van langs en hapten ze in mijn haren, volgens zeggen is dat een soort van opvoeding…..De foto’s en filmpjes van kleine Xabi zijn erg leuk geworden…….




Vorige week zat er een heel mooi baby konijntje in onze voortent.Hij was kleddernat en zat in een hoekje te schuilen voor de regen…..Rhana had hem het eerst in de smiezen en dook erop af, ze had zijn koppie al in haar bek.Mams kon hem nog net redden en weer buiten in de struiken zetten. We hebben niet gezien waar ze hem heeft teruggezet, maar onze neusjes werken zo super dat we precies weten waar dat verdraaide beest iedere keer langs komt.



                                                                                                            
We zijn samen voor dat hekje gaan wachten en ik begon maar eens een kuil te graven om eronder door te gaan.
.

Na tig waarschuwingen was mams het zat en heeft mij even in mijn bench gestopt…….Rhana is toen maar alleen op jacht gegaan en heeft de benen genomen.
Die slimmerik reageerde niet eens als ze geroepen werd. Mams was behoorlijk in paniek en heeft bijna een uur in de stromende regen naar Rhaantje lopen zoeken en roepen….Wat is de camping dan groot en wat zijn er veel konijnen……Pas toen paps terug kwam en Rhana een paar keer riep kwam er een kleddernat cairn snuitje uit de bosjes bij een buurvrouw 2 caravans verderop. Wat ze daar gevonden heeft weten we nog steeds niet, maar ze stonk een uur in de wind naar een of ander dood beest…………..En omdat wij cairns nooit gewassen worden is de geur er nu net pas weer een beetje vanaf, maar de baasjes vonden het wel erg ranzig!

Wat hebben we een fijn plekje voor ons zelf gevonden zeg. Als het zonnetje zo lekker schijnt gaan Rhaantje en ik heerlijk op de picknick bank liggen achter thuis. Dat vinden we echt super, want dan kunnen we alles in de gaten houden……..Echte waakhondjes zijn we!

Afgelopen donderdag zijn we heerlijk met z’n allen wezen varen, dat was echt heel erg leuk.
Zelfs die oude Demi vond het heerlijk zo met haar snuitje in de wind. Mams heeft ons nog lekker weer even op de foto gezet en is zelf ook eindelijk eens op de kiek gekomen…..

Gisteren ging ik samen met Demi naar opa en oma, Rhana mocht met de baasjes mee naar Apeldoorn…….Eigenlijk is dat niet eerlijk natuurlijk, maar ik heb me samen met die oude best vermaakt hoor! Heb de hele dag mooi met mijn staartje rechtop in de lucht gelopen…..Iets wat ik nooit zou doen als Rhaantje in de buurt is, want die is de baas en dat laat ze me af en toe ff goed weten!
Bij opa en oma zijn ook allemaal hekjes geplaatst zodat we lekker los kunnen rennen en vliegen.
Speelgoed is er ook genoeg hoor, maar ik vind de waterflesjes van oma nog het leukst om mee te spelen……..

Het is altijd erg gezellig, en ik ben helemaal gek op opa! Als hij even in de caravan zit ga ik om het hoekje kijken. Spring op schoot, geef hem een aantal lebbers over z’n neus en ga weer verder spelen. Als we heel braaf zijn krijgen we altijd wat lekkers van oma, maar we moeten zoals je ziet wel netjes wachten……


Nou, dat was weer een heel verhaal, ik hoop dat jullie hem leuk vonden!

Dikke knuffel Lycka……….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten